kadettilac

Dingen wat je wil of hebt veranderd aan je wagen.
Freestyler

kadettilac

Bericht door Freestyler »

De lampen ietsje aangepast, opgepoetst, tussen ring zwart gemaakt en halogeen peertjes erin:

Ervoor:
Afbeelding

Erna:
Afbeelding

Achterruit verwarming zit er nu ook in uit de jaren 50:
Afbeelding
Ik ging lekker hard op de rotonde af, nam de bocht, ging rechtdoor, nam een lantaarnpaal mee, tikte tegen een muurtje, ging 3x over de kop, 4x in de rondte, en toen verloor ik de macht over het stuur.

Freestyler

Re: kadettilac

Aangezien de stoelen hun beste tijd gehad hebben, werd het tijd daar ook wat aan te doen:

De stoel ervoor:
Afbeelding

Eerst de vergrendeling los halen
Afbeelding

Vervolgens borgveertje en vulplaatje verwijderen met een kleine platte schroevendraaier
Afbeelding

Daarna de 2 13ers verwijderen aan de tunnelkant van de stoel
Afbeelding

En de 2 helften voorzichtig van mekaar schijden
Afbeelding

Het zitvlak
Eerst voorzichtig aan de voorzijde de stof uit het frame halen, daarna aan de achterzijde de 5 nietjes los halen
Afbeelding

Stof voorzichtig van de stoel halen
Afbeelding

Nieuwe schuimrubber op maat snijden en met spuitlijm op de plaats vast plakken (is achteraf handig met het terug plaatsen van de bekleding)
Afbeelding

Stof nu weer over het zitvlak trekken.
Daarna aan de voorzijde de onderkant weer inhangen in het frame en voorzichtig met een klein hamertje de plaatjes naar binnen kloppen (dit om te voorkomen dat de stof straks weer los komt)
Afbeelding

Nu aan de achterzijde het stof weer op spanning brengen. Dit kan met nieuwe nietjes, en als je die niet hebt, tie-raps. Let er wel op dat je het vastklemt om het ijzerstaafje wat erdoor loopt, anders scheurt de stof!!!
Afbeelding

Het zitvlak is nu klaar:
Afbeelding

Nu de rugleuning.
Eerst de vergrendeling los halen
Afbeelding

Daarna aan de onderzijde de 2 haakjes (1 links en 1 rechts) los halen.
Afbeelding

Vervolgens met een schroevendraaier de stof voorzichtig naar voren drukken (deze zit geklemd)
Afbeelding
Afbeelding
Nu nog de laatste 2 nietjes aan de onderzijde los, en de stof kan voorzichtig omhoog geschoven worden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook nu weer, schuim op maat snijden en met spuitlijm vastplakken.
Afbeelding

Stof er nu weer overheen trekken (voorzichtig), Dit kun je het beste met 2 man doen (alleen gaat ook, maar 2 is makkelijker) en de 2 flappen weer met tie-raps vast zetten
Afbeelding

Onderkant weer inhangen (dit gaat moeilijk door de extra schuim), en met een klein hamertje weer vast kloppen
Afbeelding

Nu de 2 haken weer in haken.
Afbeelding

En voila, de rugleuning
Afbeelding

Nu weer assembleren
Voorzichtig de leuning over de zitting schuiven. En vulring met borgring plaatsen en ontgrendelingskabel weer inhaken
Afbeelding

Aan de andere zijde weer de 13ers terug schroeven.
Afbeelding

1 stoel voorzien van nieuwe bekleding
Afbeelding

Nu de andere nog
Afbeelding

En na wat geduld, alle 2 klaar
Afbeelding
Ik ging lekker hard op de rotonde af, nam de bocht, ging rechtdoor, nam een lantaarnpaal mee, tikte tegen een muurtje, ging 3x over de kop, 4x in de rondte, en toen verloor ik de macht over het stuur.

caligra

Bericht door caligra »

lijkt meer op een how-to :D
nice man !
Afbeelding

Freestyler

Was ook bedoeld als een how to, maar wist ff niet hoe het neer te zetten.

Dus maar zo gedaan :P

caligra

Bericht door caligra »

Freestyler schreef:Was ook bedoeld als een how to, maar wist ff niet hoe het neer te zetten.

Dus maar zo gedaan :P
maar bij de vergrendeling, dat plastick dopje dat vast zit, hoe krijg je dat er eig. af zonder te beschadigen ? gewoon afkloppen of eerst verwarmen en dan er af trekken ofzo... ?
Afbeelding

Freestyler

voorzichtig met platte schroevendraaier wikken.

Of je moet al een breed stuk hebben wat je zowel links als rechts eronder kan steken, dat werkt nog beter natuurlijk.

Mol

Bericht door Mol »

coole achteruitverwarming...waar heb je die nog gevonden :?:

Freestyler

kapaza

voor 12 euro op kunnen halen in Lanaken :mrgreen:

kurtmanta
Beheerder

Bericht door kurtmanta »

die zetelkes zien er drek weer een pak beter uit
en zul je zeker wel merken

je moet er ma aan durven beginnen
;)
tiefer breiter schneller

Freestyler

Dat is met alles Kurt,
Je moet alleen niet bang zijn dat er iets kapot gaat, maar ervan uit gaan dat er zowiezo iets gesloopt wordt, dan ben je al een stuk minder bang.

En ja ik heb ook iets gesloopt :P

Een van de zij flappen aan de onderkant vna de rug leuning, bijna helemaal los gescheurd, maar is bijna niet te zien van buiten af.

Vandaag ook de koppeling en uitlaat vervangen. Ook dat ging weer eens vlekkeloos, 3 bouten in de collecteur afgebroken, en 1,5 uur lopen kutten om de platen goet gelijnd te krijgen.

Met verwijderen van de oude uitlaat, is de eindpijp gewoon open gebarsten. Dus was hoog tijd.

Plaats reactie