welke injectoren

Elekprobs, ice, aansluitingen, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stijn1989
Berichten: 86
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 19:18
Locatie: tielen

welke injectoren

Bericht door stijn1989 »

weet iemand mss welke kleur van injectoren ik moet steken voor een 1900
want ik doe een 230km met een 30l naft
en vin dat hij een beetje veel naft verbruikt of denk ik dat maar

Gebruikersavatar
kurtmanta
Beheerder
Berichten: 4565
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 15:41
Locatie: bree

Re: welke injectoren

Bericht door kurtmanta »

dat verbruik is wel erg veel
mijn gsi zit rond de 11 a 12l op 100km en op lpg ist 12 a 13l
jij komt aan de 15l :shock:
ligt er natuurlijk wel aan als je hem constant volluit optrekt enzo ;)

en voor je injectoren
ligt eraan welke soort injectie je erop hebt steken
als je een gsi injectie hebt, moet je de gele hebben na '84
heb je een gt/e injectie moet je de grijze hebben voor '84
hier kan wel eens een uitzondering op de regel zitten, dat ze de overschotten gemengd hebben

het verschil zie je heel goed aan de comp, aan de motorkabelboom, de benzine relais, gsi heeft ook een koudstart sproeier een gt/e niet
de grote van de luchtmassa meter, die van een gt/e is een pak kleiner

heb je mss een foto van je motorruim
tiefer breiter schneller

Gebruikersavatar
thruxton900
Berichten: 784
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 16:14
Locatie: Balen

Re: welke injectoren

Bericht door thruxton900 »

Ik zit ook dik aan de 15 liter hoor, er zelfs wat over volgens mij... :roll:
Speed Kills!!! But It Sure Keeps You Awake...
Go Fast or Go Home!

Gebruikersavatar
kurtmanta
Beheerder
Berichten: 4565
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 15:41
Locatie: bree

Re: welke injectoren

Bericht door kurtmanta »

thruxton900 schreef:Ik zit ook dik aan de 15 liter hoor, er zelfs wat over volgens mij... :roll:
jij zit ook wel met 45er webers e
dan heeft ie wat weg vant baasje :lol:
tiefer breiter schneller

Gebruikersavatar
thruxton900
Berichten: 784
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 16:14
Locatie: Balen

Re: welke injectoren

Bericht door thruxton900 »

kurtmanta schreef:
thruxton900 schreef:Ik zit ook dik aan de 15 liter hoor, er zelfs wat over volgens mij... :roll:
jij zit ook wel met 45er webers e
dan heeft ie wat weg vant baasje :lol:
Schuldig... :oops:
Speed Kills!!! But It Sure Keeps You Awake...
Go Fast or Go Home!

Gebruikersavatar
Freestyler
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 11:46
Locatie: Haelen

Re: welke injectoren

Bericht door Freestyler »

kurtmanta schreef:dat verbruik is wel erg veel
mijn gsi zit rond de 11 a 12l op 100km en op lpg ist 12 a 13l
jij komt aan de 15l :shock:
ligt er natuurlijk wel aan als je hem constant volluit optrekt enzo ;)

en voor je injectoren
ligt eraan welke soort injectie je erop hebt steken
als je een gsi injectie hebt, moet je de gele hebben na '84
heb je een gt/e injectie moet je de grijze hebben voor '84
hier kan wel eens een uitzondering op de regel zitten, dat ze de overschotten gemengd hebben

het verschil zie je heel goed aan de comp, aan de motorkabelboom, de benzine relais, gsi heeft ook een koudstart sproeier een gt/e niet
de grote van de luchtmassa meter, die van een gt/e is een pak kleiner

heb je mss een foto van je motorruim
Grijze injectoren zijn L-Jetronic, ook te herkennen aan de extra weerstands doos op je schutbord (zonder koudstart ventiel)
Gele injectoren zijn LE-Jetronic, idd met koudstart ventiel.

Of het verschil pas in 84 kwam, weet ik niet zeker.
Meende zelf dat ze al veel eerder gewisseld waren.

Eerste serie GT/E is zowiezo L-Jetronic, 2de serie GT/E had bij mijn weten al de LE-Jetronic (tussen 80-84)
GSI is per defenitie LE-Jetronic

Als ze alles origineel gehouden hebben natuurlijk ;)


Maar met dit verbruik zou ik het probleem niet in je injectoren zoeken, maar eerder in de afstelling van de veer van je LMM.
Heb bij de rekord de veer strakker gezet. verbruik ging van een 11-12 l/100km naar 8-9 l/100km
Ik ging lekker hard op de rotonde af, nam de bocht, ging rechtdoor, nam een lantaarnpaal mee, tikte tegen een muurtje, ging 3x over de kop, 4x in de rondte, en toen verloor ik de macht over het stuur.

Gebruikersavatar
stijn1989
Berichten: 86
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 19:18
Locatie: tielen

Re: welke injectoren

Bericht door stijn1989 »

Freestyler schreef:
kurtmanta schreef:dat verbruik is wel erg veel
mijn gsi zit rond de 11 a 12l op 100km en op lpg ist 12 a 13l
jij komt aan de 15l :shock:
ligt er natuurlijk wel aan als je hem constant volluit optrekt enzo ;)

en voor je injectoren
ligt eraan welke soort injectie je erop hebt steken
als je een gsi injectie hebt, moet je de gele hebben na '84
heb je een gt/e injectie moet je de grijze hebben voor '84
hier kan wel eens een uitzondering op de regel zitten, dat ze de overschotten gemengd hebben

het verschil zie je heel goed aan de comp, aan de motorkabelboom, de benzine relais, gsi heeft ook een koudstart sproeier een gt/e niet
de grote van de luchtmassa meter, die van een gt/e is een pak kleiner

heb je mss een foto van je motorruim
Grijze injectoren zijn L-Jetronic, ook te herkennen aan de extra weerstands doos op je schutbord (zonder koudstart ventiel)
Gele injectoren zijn LE-Jetronic, idd met koudstart ventiel.

Of het verschil pas in 84 kwam, weet ik niet zeker.
Meende zelf dat ze al veel eerder gewisseld waren.

Eerste serie GT/E is zowiezo L-Jetronic, 2de serie GT/E had bij mijn weten al de LE-Jetronic (tussen 80-84)
GSI is per defenitie LE-Jetronic

Als ze alles origineel gehouden hebben natuurlijk ;)


Maar met dit verbruik zou ik het probleem niet in je injectoren zoeken, maar eerder in de afstelling van de veer van je LMM.
Heb bij de rekord de veer strakker gezet. verbruik ging van een 11-12 l/100km naar 8-9 l/100km
azo en hoe kunde die veer mss aanspannen van je lmm
ja ik heb een injectie steeken met een een koudstartventiel
foto volgt nog

Gebruikersavatar
Freestyler
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 11:46
Locatie: Haelen

Re: welke injectoren

Bericht door Freestyler »

deksel open maken, borgklem optillen. Schijf draaien met de klok mee, en borgklem weer vast zetten.

teken wel af waar je bent begonnen, en doe het in stappen van telkens 2 nokken (wijst zich vanzelf als je de deksel open hebt)
Na iedere stap, even gas geven en kijken hoe hij reageert, en of hij rookt/dampt.
Ik ging lekker hard op de rotonde af, nam de bocht, ging rechtdoor, nam een lantaarnpaal mee, tikte tegen een muurtje, ging 3x over de kop, 4x in de rondte, en toen verloor ik de macht over het stuur.

Plaats reactie