ongelooflijk hete bobijn

Elekprobs, ice, aansluitingen, ...
Plaats reactie
billy

ongelooflijk hete bobijn

Bericht door billy »

hey manne
heb dus electrishe onstekeing steken op men blok maar het probleem dat ik heb is dat men bobijn enorm heet wordt weet iemand aan wat dit kan ligge is trouwens een niewe bobijn e
grtz

Freestyler

Re: ongelooflijk hete bobijn

Bericht door Freestyler »

meet de weerstand eens tussen de polen waar de kabeltjes op geschoven worden.

Deze moet of 2.4 of 3.2 Ohm zijn.
Ik ging lekker hard op de rotonde af, nam de bocht, ging rechtdoor, nam een lantaarnpaal mee, tikte tegen een muurtje, ging 3x over de kop, 4x in de rondte, en toen verloor ik de macht over het stuur.

billy

Bericht door billy »

Freestyler schreef:meet de weerstand eens tussen de polen waar de kabeltjes op geschoven worden.

Deze moet of 2.4 of 3.2 Ohm zijn.
blijkbaar zit er de verkeerde bobijn op deze hebben ze me verkocht voor electrische ontsteking maar is voor de gewone daar zou dus het probleem kunnen zitten of ben ik mis

dus met andere woorden bobijn voor electronische ontsteking is anders dan de gewone van uitzicht hetzelfde ma de bestelnr. is anders dus veronderstel ik ook ander bobijn niet

kurtmanta
Beheerder

Bericht door kurtmanta »

idd daar zit verschil in
de mag je niet verwisselen

daar heb ik niet meer aan gedacht
dat zal het wel zijn
tiefer breiter schneller

fastvdp

Bericht door fastvdp »

met een elektronische ontsteking en bobijn leg je best direct stroom naar de bobijn. Ergens stroom na contact nemen en zo een relais sturen die dan de plus van de batterij naar de bobijn geeft. Zo ben je zeker dat je minstens 12v hebt op de bobijn anders kan je wel eens startproblemen krijgen (ik spreek uit ervaring :cry: )

billy

Bericht door billy »

fastvdp schreef:met een elektronische ontsteking en bobijn leg je best direct stroom naar de bobijn. Ergens stroom na contact nemen en zo een relais sturen die dan de plus van de batterij naar de bobijn geeft. Zo ben je zeker dat je minstens 12v hebt op de bobijn anders kan je wel eens startproblemen krijgen (ik spreek uit ervaring :cry: )
de 12 V is geen probleem dat heb ik maar wss omdat de gewone ontsteking niet zoveel geeft en nodig heeft zal deze bobijn dus overbelast raken en daarom zo heet worden deze word ni warm ma echt heet je kan ze zeker niet vastpakken na X aantal km starten in mijn ogen kan beter en mss ook door de verkeerde bobijn dat die een beetje te weinig geeft voor mijn blok dan besluit nieuw bobijn bestellen maar dat zal voor na men operatie terug zijn

Plaats reactie