Alternator aansluiten Bosch <-> Remy Delco

Elekprobs, ice, aansluitingen, ...
Plaats reactie
lucifer

Alternator aansluiten Bosch <-> Remy Delco

Bericht door lucifer »

k moet mijn alternator vervangen. Er zat een Remy-Delco in, maar nu heb ik enkel Bosch alternators liggen. k heb er al verschillende in gehangen maar telkens geven die maar 12,30 volt over de batterij polen. oftewel zijn ze allemaal kapot (kan natuurlijk, want ze komen uit afbraak wagens, maar lijkt me toch sterk dat ze allemaal kapot zijn).

De Remy-Delco was aangesloten als volgt: BAT+ (dikke rode), Aarding (BRuine aan het motorblok), fische met 1 rode en 1 blauw-wit draad.

In het electrisch schema in de haynes manual staat dat de bosch alternator een uitwendige voltregulator heeft en dat die apart zit op de binnen vleugel. Die heb ik dus niet, wan tik had een remy-delco met inwendige regulator. Maar, op die bosch alternators zit telkens zo'n zwart rond kapke, dat vastzit met 2 vijsjes (dat is toch de voltregulator dacht ik nee?).

Vraag is hoe sluit ik die Bosch alternator aan. Op de Bosch heb ik ; BAT+, D+, een ongemarkeerde + en de aarding.

Ps: Kan ik een alternator makkelijk testen buiten de wagen? door die bvb op een boormachine te zetten om te laten ronddraaien. moet ik dan geen voltage krijgen over de uitgangen (BAT+ en aarding), of is het zo simpel niet? gewoon om te testen dat die alternatoren nog goed zijn. :?:

lucifer

Re: Alternator aansluiten Bosch <-> Remy Delco

Bericht door lucifer »

Opgelost,
BAT+ = dikke rode,
D+ = blauw-wit,
ongemarkeerde + = dunne rode
aarding = bruin

Plaats reactie